Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Závislost mezi pevností v tahu a tvrdostí hliníkových slitin
Růžička, Martin ; Jetela, Václav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o závislosti mezi pevností v tahu a tvrdostí hliníkových slitin. V úvodu je zpracován přehled hlinkových slitiny a jejich charakteristiky. Následuje rozbor zpracování slitin hliníku, kde je velká část věnována průběhu precipitačního vytvrzování. V druhé části práce je obsažena praktická část, která popisuje metodiku měření tvrdosti a pevnosti v tahu s popisem procesu měření. Na konci jsou naměřena data zpracována do grafu a výsledky vyhodnoceny.
Studium vlivu složení lehkých vláknobetonů na fyzikálně-mechanické vlastnosti
Šindelek, David ; Bodnárová, Lenka (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studiem lehkých konstrukčních betonů doplněných o ocelová vlákna, kde sleduje jejich dopad na fyzikální a mechanické vlastnosti. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na vlastnosti a navrhování lehkých betonů v pevnostní třídě nad 35MPa s objemovou hmotností ve třídě D 1,8. Dále se zaměřuje na zvýšení houževnatosti cementových kompozitů, formou aplikace ocelových vláken v různých dávkách a délkách. V praktické části byly navrženy receptury ve dvou pevnostních třídách 35/38 D 1,8 a 45/50 D 1,8 s použitím ocelových vláken KrampeHarex v dávkách 25 a 30 kg/m3, kde byl sledován jejich dopad na vývoj pracovního diagramu a pevnost v tlaku po 28 dnech.
Vlastnosti sklovláknitých geomříží v konstrukci vozovky
Maláník, Stanislav ; Šperka, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje používání sklovláknitých výztužných geomříží v konstrukci vozovky. Bakalářská práce je zaměřena na základní poznatky o výztužných geosyntetikách a na shrnutí stávajících předpisů, týkajících se používání geomříží ve vozovce v ČR na Slovensku a ve Švýcarsku. Za pomocí vhodných laboratorních zkoušek je hodnocen vliv výstavby vrstev vozovky na změnu vlastností geomříže, především pevnost v tahu. Laboratorně byly simulovány účinky vlivu pojezdu stavební techniky po geomříži a také účinky vlivu hutnění nadložní vrstvy na vlastnosti geomříže.
Ověření kvality povrchové vrstvy betonu pomocí odtrhové zkoušky
Fujačková, Hedvika ; Komárková, Tereza (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Teoretická časť tejto bakalárskej práce definuje základné vlastnosti, delenie a použitie jednotlivých zložiek betónu a zaoberá sa vlastnosťami čerstvého a zatvrdnutého betónu, hlavne pevnosťou v ťahu. Ďalej sa venuje problematike hodnotenia trvanlivosti betónu, ktorá je priamo závislá od kvality povrchovej vrstvy. Experimentálna časť práce sa sústreďuje na realizáciu odtrhovej skúšky a pozorovanie ťahových pevností povrchových vrstiev betónov, ktoré boli zhotovené podľa rôznych receptúr. Práca porovnáva ako namerané výsledky korešpondujú s výsledkami z iných publikovaných meraní.
Studium vlastností FRP kompozitních materiálů pro vyztužování betonu
Blahová, Aneta ; Prokeš,, Jan (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem ohýbaných FRP výztuží. Popisuje způsob výroby ohýbaných FRP výztuží, příklady aplikace FRP výztuží v konstrukcích a zmiňuje agresivní vlivy ovlivňující trvanlivost FRP výztuží. Dále je navržen experiment pro sledování změn u přímých a ohýbaných FRP výztuží uložených ve vodním prostředí při 20 °C a alkalickém prostředí při 20 °C a 40 °C. Výstupem diplomové práce je vyhodnocení změn mechanických vlastností a trvanlivost. Stav FRP výztuží je dokumentován pomocí optické a elektronové mikroskopie.
Vlastnosti výztužných sklovláknitých geomříží
Veselý, Petr ; Šperka, Pavel (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Fungující silniční síť je základním prvkem dnešní ekonomiky. Jízda by měla být bezpečná a plynulá. Primární silniční síť je již vybudovaná a pozornost si nyní získává spíše její údržba. Z důvodu zvyšujícího se zatížení nákladní dopravou se dnešní vozovky stávají rychleji porušenými, zatímco není čas ani náklady na jejich rekonstrukce. Vzniká proto poptávka po vozovkách s delší životností a vyšší únosností. S ohledem na silnice nižších tříd se stává zřetelným díky nízkým nákladům na opravy, že je potřeba najít efektivní způsob zlepšení vozovek. Z výše uvedeného se dá usoudit, že je potřeba spolehlivé, odolné a cenově výhodné technologie údržby, jako je například použití výztužných geomříží v asfaltových vozovkách. Tato práce se zabývá vlastnostmi geomříží ze skelných vláken po účincích hutnění a dále také testováním vlivu zabudování geomříží mezi asfaltové vrstvy na zpomalení či zabránění šíření trhlin.
Efekt aplikace jemných organických vláken do kompozitů s cementovou matricí
Kavka, Lukáš ; Hela, Rudolf (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje efekt použití jemných organických vláken do kompozitů s cementovou matricí. V teoretické části práce byl definován kompozitní materiál a popsány jeho jednotlivé složky. Následně byla provedena rešerše informací o organických vláknech se zaměřením na přírodní vlákna. Byly popsány základní parametry celulózových a polypropylenových vláken, efekt na vlastnosti cementových kompozitů a jejich konkrétní aplikace. V praktické části byl vytvořen referenční beton a 3 druhy betonu s přídavkem různých typů organických vláken. Byl zkoumán vliv přídavku vláken na vlastnosti čerstvého a ztvrdlého betonu. Dalším úkolem praktické části bylo sledování odolnosti celulózových vláken v kyselém a zásaditému prostředí, ve kterém byla celulózová vlákna uložena. Byl sledován vývoj pH roztoků v čase.
Mechanické vlastnosti skleněných vláken
Ševnina, Marija Vladimirovna ; Svěrák, Tomáš (oponent) ; Čech, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním mechanických vlastností skleněných vláken bez povrchové úpravy a s komerční povrchovou úpravou. Hlavním cílem je stanovit pevnost v tahu, modul pružnosti a tažnost pro vlákna v závislosti na povrchové úpravě. Pro stanovení těchto vlastností byly změřeny průměry vláken pomocí optického mikroskopu Olympus BX 50 s následnou tahovou zkouškou na zařízení ZWICK/Z010/TH2A.
Analýza mechanických vlastností plastových dílů realizovaných 3D tiskem
Krejbychová, Adéla ; Benešovský, Marek (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou mechanických vlastností vzorků z materiálu PET-G vytvořených pomocí 3D tisku. Problém byl řešen experimentálně. Vzorky byly vytištěny pomocí metody tisku FDM (Fused Deposition Modeling). Měření mechanických vlastností proběhlo pomocí zkoušky tahem a naměřené veličiny byly dále statisticky analyzovány. Zkoumaný byl vliv pigmentu, výrobce materiálu a vliv nastavení procesních parametrů při samotné stavbě vzorků. Na základě vykonaných analýz bylo zjištěno, že největší vliv na výslednou pevnost v tahu měla orientace součásti při tisku. Nejlepších mechanických vlastností dosahovaly vzorky tištěné horizontálně v rovině XY s úhlem výplně 45° / - 45° od výrobce Devil Design.
Příprava a vlastnosti pěnových materiálů na bázi Bioskla
Nedbalová, Radka ; Hadraba, Hynek (oponent) ; Dlouhý, Ivo (vedoucí práce)
Práce se zabývá přípravou a mechanickými vlastnostmi povlakovaných porézních struktur s otevřenou porozitou z práškového biokompatibilního materiálu Bioglass® 45S5. Tyto vzorky byly vyrobeny replikačních metodou s využitím polyuretanové pěny. Vzorky pro mechanické zkoušky byly dále povlakovány polymerními povlaky s cílem zvýšit pevnostní charakteristiky a odolnost vůči lomu. Pro tyto účely byly připraveny povlaky polyvinylalkoholu a PVA s výztuží dvou různých obsahů mikrofibril celulózy. Kromě mikrostrukturních parametrů připravených materiálů vyhodnocovaných ze snímků SEM byly také studovány pevnostní charakteristiky v tlaku a v tahu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.